• Odwiedziło nas: 307986 osób
  • Do końca roku: 76 dni
  • Do wakacji: 248 dni
Wtorek, 2018-10-16
Imieniny:
Ambrozego, Florentyny

Logopedia

Jesteś tu: » Strona startowa » Zajęcia dodatkowe » Logopedia

 

 

 

Drodzy Rodzice,

 

Jeżeli mają Państwo jakiekolwiek pytania do logopedy, zapraszam na cotygodniowe konsultacje, w każdy wtorek od godz.8.30 do 9.00 w sali 103s.

 

                                                                                         Logopeda Beata Suwała

 

 

 

 

 

Droga Mamo, Tato!

 

  • Jeżeli Wasze dziecko ma kłopoty logopedyczne, pamiętajcie, że nie wystarczą same ćwiczenia u logopedy. Bez waszego zaangażowania każda terapia skazana jest na porażkę. Wystarczy chęć i dziesięć minut dziennie.
  • Ustawienie aparatu artykulacyjnego odbywa się do 13 r.ż. i w tym okresie korygowanie wad wymowy przebiega bez większych stresów i problemów. Później w terapię logopedyczną trzeba włożyć dużo wysiłku. Pierwsze lata życia są najistotniejsze dla późniejszych okresów.
  • Im wcześniej zaburzenia mowy zostaną wykryte i ustalony tok postępowania, tym terapia będzie skuteczniejsza.
  • Niestety mowa w dużej mierze wpływa na całokształt rozwoju dziecka, a szczególnie na jego powodzenia w szkole
  • Starajcie się, aby ćwiczenia były atrakcyjne i angażowały wiele zmysłów dziecka. Bądźcie kreatywni. Na pewno znajdziecie mnóstwo pomysłów na gry i zabawy logopedyczne. Niech ćwiczenia podawane przez logopedę będą tylko punktem wyjścia.
  • Bądźcie cierpliwi i opanowani. Terapia logopedyczna musi potrwać. Na efekty trzeba będzie poczekać, ale na pewno przyjdą.
  • Dostrzegajcie nawet najmniejszy sukces dziecka i cieszcie się razem z nim. Pozytywne motywowanie wzmacnia terapię, ale daje też dziecku poczucie pewności i wiary we własne możliwości.
  • Bądźcie czujni na wymowę dziecka wszędzie, nie tylko podczas terapii.
  • Nie korygujcie wymowy dziecka przy kimś.
  • Ćwiczyć można wszędzie: w domu, samochodzie, na spacerze i podczas każdej okazji: mycie, układanie zabawek…
  • Nie zmuszajcie dzieci do ćwiczeń podczas choroby czy złego samopoczucia.
  • Sprawcie, aby ćwiczenia logopedyczne nie tylko korygowały wymowę ale również rozwijały jego słownictwo, wyobraźnię jasność wyrażania myśli i emocji. Sięgnijcie do swojej wyobraźni a na pewno sprawicie, że ćwiczenia staną się mniej nudne i żmudne, a efekty bardziej i szybciej widoczne.

 

 

 

Cele zajęć z zakresu rozwoju mowy:

  1. stymulowanie rozwoju mowy i narządów mowy, aby dzieci osiągnęły:
  • sprawność strony artykulacyjnej, gramatycznej i leksykalnej mowy,
  • umiejętność sprawnego komunikowania się z rówieśnikami i dorosłymi z bliższego i dalszego otoczenia,
  • umiejętność komunikowania o swoich potrzebach i stanach emocjonalnych.

 

Zajęcia rozwijające mowę obejmują m.in.:

  • usprawnianie aparatu mowy,
  • naukę prawidłowej wymowy,
  • naukę prawidłowego oddychania, połykania, żucia i gryzienia,
  • pracę nad rozumieniem pojęć,
  • pracę nad wzbogacaniem słownictwa,
  • poszerzenie wiedzy na temat otaczającej rzeczywistości,
  • rozwijanie mowy ekspresywnej, wdrażanie do budowania dłuższych, ciekawszych i poprawnych wypowiedzi,
  • kształcenie słuchu fonematycznego (przygotowanie do nauki czytania i pisania),
  • stymulowanie mowy i myślenia (rozwijanie logicznego myślenia, koncentracji, uwagi, pamięci).

 

 

 

 

 

A oto jak pracują nasze dzieci na zajęciach: